Mit lehet a gyerekeknek megtanítani a csúszda által?

A gyermekkor a játékról és a tanulásról szól, a kezdeti időszakban inkább az előbbiről, illetve a játékos formában értelmezett tanulásról. Fontos, hogy a gyerekek úgy éljék meg ebben a korban az újdonságokat, mint izgalmas dolgot, hiszen ilyenkor még se a türelmük, sem pedig a problémamegoldó képességük nem fejlődött ki eléggé. Ezért is kell nekik minél színesebben, izgalmasabban elmagyarázni, elmutogatni a dolgokat, szimbolikus eseményeken keresztül tanítani őket arra, hogy mi hogyan működik.

A játszótereken lévő játékok sem lógnak ki a sorból ilyen téren, nagyon sok olyan játszótéri elem van, ami pontosan arra hivatott, hogy a gyerekeket a különféle készségterületeken fejlesszék. Mondjuk a gyerekek nagy kedvence a csúszda, a játszótereken nem csak arra jó, hogy lecsusszanjanak, aztán futás vissza a tetejére – bár ilyen szemszögből is felfogható ez a játékelem előnyös darabnak a gyerekek megmozgatásában, erőnlétének fejlesztésében. Van viszont olyan eset, amikor nem lehet korlátlanul használni a csúszdát, amikor nem mi vagyunk egyedül a játszótéren.

Amikor a gyerekeinknek meg kell osztozniuk másokkal egy játékon, mint amilyen a csúszda is, akkor még több mindent megtanulnak. Szociális szempontból például fontos, hogy a gyerekek megtanuljanak várakozni, türelmesnek lenni, kivárni, amíg a másik gyerek felkapaszkodik a csúszdára és lecsúszik. Azt is meg kell tanulnia a gyerekeknek, hogy a másik gyerek fizikai, testi épségére vigyázzon, akkor is, ha már nagyon sok ideje kell neki toporogni a csúszda tetején várva arra, hogy a másik feltápászkodjon lent.

Vélemény, hozzászólás?