Azoknak a cégeknek, amelyeknek fontos a professzionális céges megjelenés, igen sokoldalúan használható eszköz az emblémázás. Természetesen más területen is hasznos lehet, például marketing kampányokban vagy céges ajándékok készítésében.
Vállalati arculatban az emblémázott egyenruhák, munkaruhák, kiegészítők vagy irodai kellékek összhangot és presztízst teremtenek. A munkavállalók szemében is emelik a cég rangját, így közvetve a céges elköteleződés is nő a kollektíva tagjaiban. Még nagyobb hatása lehet az ügyfelek szemében. Ha az iroda vagy üzlet dolgozói logózott céges ruhákat vagy kiegészítőket viselnek, az profizmusra utal, ami növeli az ügyfelek bizalmát és lojalitását, tehát megéri az emblémázásba fektetni.
Csapatépítő rendezvényeken és kiállításokon is kiváló eszköz az emblémázott termékek használata. Csapatépítőkön az emblémázott ruhák vagy kiegészítők az összetartozás érzésén felül a céges presztízs érzését is növelik a kollektívában. Kiálltásokon szinte kötelező az emblémázás használata. A professzionális megjelenés alapvető feltétele a kollégák ruházatán vagy kiegészítőin megjelenő céges logó, illetve a logózott ajándéktárgyak kihelyezése. Plusz értéket jelent, ha az ajándéktárgyak illenek a cég profiljához, mint például egy pincészetnél céglogóval ellátott palacknyitó. Ilyen esetekben a logózott használati tárgy segítségével az adott terület „márkázódik”, vagyis a borozás összekapcsolódik az adott pincészettel.
Gyakorlati szempont az anyag és az egyes emblémázási módok összehangolása, mert nem minden technika alkalmazható minden anyagtípuson. A hímzés például nem mindig alkalmazható nagyon vékony vagy rugalmas textileken, ilyen esetben inkább a szitanyomás javasolt. Fém, fa vagy üveg felületekre a gravírozás is alkalmazható, a digitális nyomtatás pedig szinte bármilyen anyagú tárgyra.